PERHATIAN!

Sila letakkan kredit blog 'AjaibBenar.blogspot.com' jika anda ingin berkongsi bahan-bahan yang ada di blog ini. - Team AjaibBenar.blogspot.com -

       
Video Panduan eBay  

Siapa yang membangunkan Facebook sebenarnya?



Kalau ditanya, siapakah yang membangunkan Facebook? Ramai yang akan menjawab 'Zuckerberg'. Adakah 'Zuckerberg ' seorang sahaja yang bertindak dalam team Facebook sehingga mencapai kejayaan pada hari ini?

Sandberg, Istri dari CEO SurveyMonkey, David Goldberg dan ibu kepada dua orang anak ini adalah antara orang terpenting dalam membangunkan Facebook hingga jaringan sosial itu kini mencapai keuntungan 1.6 milion USD.




Sejak 2 tahun lepas, Sandberg dilantik menjadi chief operating officer dalam Facebook memberikan Zuckerberg nilai tabah untuk syarikatnya. Antara kelebihan Sandberg, dia mempunyai hubungan yang erat dengan pelbagai syarikat pengiklanan terbesar di dunia. Pengalamannya berkhidmat dalam syarikat Google sebagai Vice President of Global Online Sales and Operations Google memberikan impak yang besar pula pada Facebook. Kini semua urusan operasi Facebook dibawah pemerhatiannya. Bahkan Zuckerberg selalu membuat perjumpaan tertutup dengan Sandberg untuk membincang hal yang berkaitan dengan syarikatnya itu.

"Kombinasi antara Mark dan Sandberg adalah alasan utama Facebook mampu untuk tumbuh menjadi besar," kata Donald Graham, the chairman of the Washington Post Company.

blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails