PERHATIAN!

Sila letakkan kredit blog 'AjaibBenar.blogspot.com' jika anda ingin berkongsi bahan-bahan yang ada di blog ini. - Team AjaibBenar.blogspot.com -

       
Video Panduan eBay  

Galian perak dijumpai di bulan



Para saintis telah menyatakan bahawa permukaan bulan mempunyai ketulan-ketulan logam yang berharga. Mereka yang asalnya melancarkan sebuah roket Centaur untuk mencari air di bulan, terkejut dengan penemuan yang istimewa itu. Misi Lunar Crater Remote Observation dan Sensing Satellite (LCROSS) ini telah berjaya menemukan air dipermukaan bulan terutamanya dikawah yang bernama Cabeus. Ternyata permukaan bulan 5.6 peratus mengandungi air.




Penemuan ini menunjukkan bahawa tanah kawah tersebut jauh lebih kompleks dari apa yang dinyatakan sebelum ini. Ini kerana ia juga mengandungi merkuri, kalsium, magnesium, karbon monoksida dan dioksida, amonia, natrium, dan sedikit perak.

"Dengan penemuan yang khazanah berharga ini, bulan dapat disebut sebagai peti harta karun yang berisi material berharga yang tersimpan cukup lama. Apatah lagi dengan adanya kandungan air akan menjadi tentangan bagi tujuan pembongkaran yang akan dilakukan manusia," kata Dr. Peter Schultz dari Brown University,.

Sumber: http://www.telegraph.co.uk/science/space/8081722/Silver-found-on-Moon.html

blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails