PERHATIAN!

Sila letakkan kredit blog 'AjaibBenar.blogspot.com' jika anda ingin berkongsi bahan-bahan yang ada di blog ini. - Team AjaibBenar.blogspot.com -

       
Video Panduan eBay  

Laser senjata komando Israel tepat di dahi





Info:
NGO dari Malaysia akan menyertai satu konvoi terbesar didunia dalam misi untuk meruntuhkan halangan Zionis Israel Laknatullah terhadap Gaza dan menghantar pelbagai barangan keperluan asas kepada penduduk palestin yang selama ini dihalang oleh Zionis Israel Laknatullah.
Pelbagai badan NGO dari Malaysia telah menyatakan persetujuan untuk berganding bahu dan bekerjasama dalam menganjurkan program untuk mengutip dana terhadap krisis kemanusiaan melalui projek “Lifeline4Gaza – Break The Siege”.

Antara NGO yang terlibat:
• Coalition of Graduates of Higher Institutions of Malaysia (HALUAN)
• Malaysian Muslim Youth Movement (ABIM)
• Jemaah Islah Malaysia (JIM)
• Palestinian Center of Excellence (PACE)
• Aqsa Syarif, Dewan Pemuda Masjid Malaysia (Dewan Pemuda)
• Pertubuhan Mawaddah Malaysia, and Viva Palestina Malaysia (VPM)

Konvoi Sebelum Ini

2006 – Terdapat 10 cubaan memasuki Gaza oleh pelbagai NGO dari seluruh dunia. Hanya beberapa cubaan yang bejaya.

2009 – Konvoi diketuai oleh Viva Palestina dan disertai oleh 320 sukarelawan melalui jalan darat sejauh 3000km dari U.K melalui Turki, Syria, Jordan, El-A’rish di Rafah, Mesir sebelum memasuki Gaza pada 6 Jan 2010. Terdapat 12 rakyat Malaysia telah menyertai rombongan tersebut. Meskipun konvoi ini berjaya memasuki Gaza, namun mereka gagal menghulurkan barang bantuan kepada penduduk Palestin.

2010- IHH mendapat sokongan penuh oleh kerajaan Turkin dan badan NGO dari 17 negara telah melancarkan kempen Lifeline for Gaza yang ke-4. Satu usaha besar-besaran telah dilancarkan dan konvoi kali ini akan menggunakan kapal melalui Laut Mediterranean dari Istanbul, menghala ke Cyprus dan akhirnya ke Gaza melalui jalan laut. Konvoi ini akan melibatkan lebih 20 buah kapal dan bot.

Kempen ini telah dicetuskan oleh Perdana Menteri Turki sendiri, Recep Tayyip Erdogan dan akan disertai oleh ahli politik dan hak asasi manusia dari seluruh duni yang simpati kepada keaadaan penduduk di Palestin.

Bantuan akan disalurkan terus kepada Gaza dengan menggunakan hubungan diplomatik Turki yang telah menandatangani Perjanjian Keselamatan dengan kerajaan Israel Laknatullah sejak Perang Dunia Ke-2. Perjanjian ini menunjukan bahawa Israel tidak boleh menggangu sebarang kapal dari Turki.
Kejayaan konvoi ini amatlah penting kerana kapal-kapal akan digunakan untuk bantuan kemanusiaan kepada Gaza pada masa hadapan.

Donations in aid of the Lifeline4Gaza project can be made directly to the account below:
Account name : “TABUNG PALESTIN HALUAN”
Account number : 5644 9020 8528
Bank : Maybank Berhad
Web : http://www.lifeline4gaza.org

blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails