PERHATIAN!

Sila letakkan kredit blog 'AjaibBenar.blogspot.com' jika anda ingin berkongsi bahan-bahan yang ada di blog ini. - Team AjaibBenar.blogspot.com -

       
Video Panduan eBay  

Rumah warna warni suatu kesenian


Santa Marta merupakan sebuah kawasan perumahan bagi masyarakat miskin di Rio de Janeiro, Brazil. Dua seniman Belanda telah membuat keputusan untuk memberikan bangunan Santa Marta satu perubahan yang menarik.
Sekarang 34 rumah kelihatan penuh warna dan cerah. Dan saya berharap bahawa orang-orang Santa Marta merasa diri mereka sedikit lebih bahagia.









Read more...

Handphone hanya dengan bateri AAA



Kebiasaan bateri untuk menghidupkan handphone adalah dari jenis lithium ion. Tapi, handphone ini juga boleh menggunakan bateri AAA sebagai gantian sekiranya kehabisan bateri.

Handphone bernama FrvrOn iaitu singkatan dari forever on, telah dikembangkan oleh syarikat di India, Olive Telecommunication. Handphone ini sebenarnya adalah untuk kegunaan warga India yang tinggal di kawasan yang mempunyai masalah elektrik.




Read more...

Ketam ada 3 sepit






Read more...

Tunggu keretapi depan rumah

Keretapi, perjalanan ke TANAH ABANG - KOTA - DEPOK- BOGOR, Indonesia









Read more...

Belanja Minum Sebelum Rompak



SUMBER: Metro 28 May 2010 Read more...

Budak 2 tahun merokok 40 batang sehari



Budak berumur 2 tahun dari Indonesia ini mampu menghabiskan 40 batang rokok sehari. Berat badannya makin bertambah dan masih tidak mampu untuk berjalan lagi.




JAKARTA - Polis melancarkan siasatan terhadap ibu bapa seorang kanak-kanak berumur dua tahun yang dilihat merokok dalam klip video di laman perkongsian video YouTube, kata seorang pegawai Indonesia semalam setelah klip video berkenaan mendapat perhatian di seluruh dunia.

Klip video itu menunjukkan seorang kanak-kanak berbadan gempal bernama, Ardi Rizal, ketawa sambil menghisap sebatang rokok ketika berbual dengan beberapa orang dewasa di sekelilingnya di sebuah kampung di Indonesia.

"Kita akan menyiasat ibu bapa kanak-kanak berkenaan," kata pegawai Kementerian Perlindungan Kanak-Kanak dan Wanita, Heru Kasidi.

Ardi dilaporkan menghisap sekurang-kurangnya 40 batang rokok sehari semasa berusia 18 bulan. - AFP (kosmo.com.my)




Read more...

Buku Raksasa seberat 600 kilogram



Buku yang menceritakan tentang Pahlawan Chelyabinsk ini dipenuhi dengan gambar-gambar peperangan. Cerita tentang perjuangan mereka selama perang dunia ke 2 dalam membebaskan Ratu Rusia. Buku ini dibuat untuk memperingati dan menceritakan kembali sejarah tersebut kepada orang awam. Panjang buku ini ialah 6 meter, lebarnya 3 meter dan beratnya sekitar 600 kilogram.







Read more...

Mengabadikan cinta di jantung, bukan di hati..



Kini perkara yang mustahil boleh menjadi nyata. Ada yang sanggup menyatakan cinta dan sayang dengan cara yang paling berbahaya. Cara terbaru adalah dengan mengukir tattoo di jantung dengan biaya $9000 hingga $1200. Mereka akan diberikan gambar berserta video pembedahan dengan sountrack "Vikunja".


Read more...

Beckham mungkin jadi tentera jika tidak main bola


Sememangnya perangai yahudi.. Read more...

Planet bumi di malam hari











Kawasan malam dan siang

Read more...

Surat khabar terkecil di dunia

Surat khabar terkecil hanya bersaiz 32 x 22 millimeter atau 1.25 x 0.86 inci






Read more...

Gambar tragedi kilang mercun meletup 1991

Tragedi letupan kilang mercun
* Tarikh: 07.05.1991
** Masa: 3.45 petang
*** Mangsa maut: 26 orang
**** Mangsa cedera: 83 orang
***** Jumlah kutipan derma tabung bencana: RM935,688.18

Letupan 200 tan belerang dari sebuah kilang mercun di di Sungai Buluh, Selangor antara tragedi yang menggegarkan negara.

Photobucket



Tragedi dahsyat itu bermula kira-kira jam 3.45 petang apabila salah satu kawasan di dalam kilang itu meletup secara tiba-tiba. Letupan itu disusuli dengan letupan kedua 10 minit kemudian. Sengsara itu masih belum berakhir apabila letupan ketiga dan yang paling kuat, berlaku jam 4 petang dan dirasai lebih empat kilometer. Lebih 20 letupan kemudian terus berlaku sehingga kepulan asap yang dipercayai paling dahsyat dalam sejarah negara boleh dilihat dari jarak lapan kilometer.

Kilang mercun dan bunga api itu disahkan beroperasi secara haram sejak 1978 malah ia juga bertindak menyalahi undang-undang apabila menggaji pekerja di bawah umur.

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Read more...

Taman yang menyeramkan untuk dilawati

Taman untuk tatapan masyarakat umum. Terletak di Thailand.













Read more...

Related Posts with Thumbnails